Main menu

Hiljennä, pysähdy -oivalla!

 

Hiljennä, pysähdy –oivalla!

Shindo on rentoutus- ja hoitomenetelmä.
Se auttaa kehoa palautumaan ja rentoutumaan.
Säännöllinen rentoutuminen parantaa kehon ja mielen hyvinvointia.

Shindon on kehittänyt japanilainen sensei Kazuko Kuratomi. Hän on yhdistänyt lempeään menetelmään lännen ja idän ymmärryksen ihmisestä. Shindo hoitaa kaikissa elämäntilanteissa, uraohjuksista eläkeläisiin, opiskelijasta kotiäitiin. Se sopii erilaisiin elämänkatsomuksiin. Se sopii erilaisiin hetkiin ja tilanteisin.

Shindo-menetelmään kuuluu rentouttavia venytyksiä, painantatekniikoita, keskittymis- ja tasapainoharjoituksia. Omaleimainen osa Shindoa on lämmin ja kunnioittava kosketus ja tuki. Se on olennaista sekä venyttelyn tehostamisessa että hoidossa.  Shindo on suomeksi sydämen tie tai johdatus.  Shindoa voi tehdä yksin, parin kanssa tai ryhmässä.

Työnimua vai uupumista? Innostus työhön estää hyvin työhön rutinoitumisen ja uupumisen. Tunnistat ehkä ne  omassa arjessasi? Mistä näkökulmasta sinä katsot työtäsi ja arkeasi?
– Voiko siihen itse vaikuttaa?

Voit ainakin pysähtyä asentamaan ajatuksiasi uuteen kulmaan.
Hiljennä, pysähdy, oivalla!

Kurssit

 

 

”Shindo -hoidot ja venyttely olivat osana valmistautumistani ylioppilaskirjoituksiin ja pääsykokeisiin. Nyt jälkeenpäin ymmärrän miten korvaamatonta rentoutuminen lukuhetkien välissä oli menestymisen kannalta. Stressin ollessa toisinaan niin suurta, että keskittyminen itse valmistautumiseen oli haastavaa, sain hoidoista ja venyttelystä välineen vapautua stressistä ja keskittyä olennaiseen. Rentoutuminen antoi energiaa jatkaa lukemista virkeällä ja positiivisella asenteella.
Koen Shindon vaikutukset erittäin pitkäaikaisina, hoidot ja venytykset avaavat silmiä oman kehon tuntemiseen ja rentoutumisen harjoitteluun myös jälkikäteen stressaavissa tilanteissa."
-Veera 22v

”Shindo on niin ihanan lempeää.
Se antaa luvan vain olla ja rentouttaa aivotkin.”  


Hanna 42 v.

”Varvashoidon jälkeen ei haluaisi nousta ollenkaan.
Sen jälkeen kävelen kevein jaloin, kuin leijuisin ilmassa.”  


Tanja 39v.

Treenatessani maratonia varten, kun juoksukilometrejä kertyi noin 70 per viikko, huomasin, kuinka vähän aikaa venyttelyyn jäi. Ennen olin harrastanut juoksun tukena esimerkiksi joogaa, mutta kolmen pienen yksinhuoltajana ja juoksun viedessä kaiken vapaa-ajan, tarvitsin tehokasta venyttelyä, jota saattoi harrastaa mahdollisimman vähällä vaivalla - jopa kotona. Shindo oli juuri tätä. Ilman Shindo-venytyksiä olisin varmasti ollut paljon herkempi loukkaantumisille treenin kovimmassa vaiheessa, kun lihakset olivat kovilla ja kireät. 
Shindosta on ollut apua myös esimerkiksi lasten rauhoittamisessa. Etenkin keskimmäinen poikani on usein rauhaton ja hänen on vaikea nukahtaa iltaisin. Varvashoito on auttanut siinä tehokkaasti. Lapset ovat oppineet itsekin antamaan varvashoitoja.
Siitä nauttii äitikin!
Anni 35 v.